استفاده استراتژیک از هوش تجاری (BI) می تواند از بسیاری جهات برای یک سازمان سودمند باشد. از تصمیم گیری روزانه گرفته تا پیش بینی آینده، هوش تجاری نقش اساسی در نحوه عملکرد و در نهایت رشد شرکت شما ایفا می کند. و همانطور که شرکت شما رشد می کند، به یک پلتفرم هوش تجاری نیاز دارید که بتواند به طور روان حجم داده های ایجاد شده توسط کارمندان، فرآیندها و فروش بیشتر را مدیریت کند.
ادامه مطلبداشبورد مدیریت شما را قادر میسازد تا دادهها را از پایگاههای داده، وب سرویسها، ایمیلها، پاسخهای نظرسنجی و موارد دیگر وارد، دریافت کنید و آنها را تحلیل کنید. تحلیل دادهها میتواند روی موبایل یا لپ تاپ در دسترس باشند تا شما بتوانید بر اساس دادهها برای بهبود سازمان خود عمل کنید. ابزارهای داشبورد مدیریت به شما این امکان را میدهند که داشبوردها را سفارشی کنید، مصورسازیهای زیبایی از دادهها ایجاد کنید، کارت امتیازی بسازید و آنها را با شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) مقایسه کنید.
ادامه مطلببرای رقابتی ماندن کسبوکار، داشتن دید واضحی از تمام دادهها اهمیت زیادی دارد، و اینجا جایی که ابزارهای هوش تجاری (BI) وارد میشوند. در حال حاضر تقریباً ۵۰٪ از همه کسبوکارها از ابزارهای هوش تجاری استفاده میکنند و پیشبینیها نشان از رشد مداوم آن در سالهای آینده دارد.
ادامه مطلباقتصاد امروز شرکتهای کوچک و بزرگ را با یک هدف مشترک متحد کرده است: انجام کار بیشتر با هزینه کمتر. برای استخراج بهتر اطلاعات از حجم عظیمی از دادههایی که در کسب و کار شما در حال گردش است، باید به اطلاعات تجاری اهمیت بیشتری داده شود.
در کسب و کارهای امروز، اطلاعات با نقش تجاری خاص و متفاوت بین پایگاه دادهها و اپلیکیشنهای متفاوتی ذخیره میشوند. تعریف شاخص مناسب و با نمایش جذاب اطلاعات برای کاربرها، عموما اولین مانع برای تعریف و بهبود شاخصهای کلیدی عملکرد است.ادامه مطلب
سازمانها یا شرکتها باید قبل از ورود به پیادهسازی هوش تجاری، از سه مطلب زیر مطمئن باشند:
هوش تجاری مجموعهای از ابزارها است که دادههای خام شما را به اطلاعات با معنی و کاربردی تبدیل میکند که میتواند در تحلیل کسب و کار استفاده شود. در جهت شناسایی، توسعه و حتی ساخت فرصتهای استراتژیک کسب و کار، تکنولوژیهای مرتبط باید بتوانند از حجم زیادی از دادههای غیر ساخت یافته استفاده کنند. هدف هوش تجاری این است که دادههای با حجم بالا را به سادگی یکپارچه کند. شناسایی فرصتهای جدید و پیادهسازی استراتژیهای موثر بر اساس این یافتهها میتواند برای کسب و کار مزیتها رقابتی به همراه داشت باشد و همچنین پایداری آن را در بلند مدت تضمین کند.ادامه مطلب
شاخصهای کلیدی عملکرد یا KPIها مهمترین قسمت در متدولوژیهای مدیریت عملکرد هستند. KPI یا شاخص کلیدی عملکرد میزان موفقیت سازمان در یک فعالیت یا موضوع خاص را ارزیابی میکند. موفقیت به صورت ساده رسیدن به یک سطح از اهداف عملیاتی است که معمولا به صورت تکراری و دورهای است برای نمونه تعداد ضایعات یا سطح رضایتمندی مشتریان را میتوان به عنوان شاخصهایی از سازمان انتخاب کرد. برخی از مواقع میزان پیشرفت در رسیدن به اهداف استراتژیک را نیز میتوان به عنوان شاخص کلیدی عملکرد مشخص کرد.ادامه مطلب
داشبورد معمولا یک صفحه خوانا و در لحظه از نمایش گرافیکی روند شاخصهای سازمان است که به مدیران کمک میکند تا بتوانند تصمیمهای آگاهانه ای بگیرند.یک صفحه داشبورد معمولا شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) مربوط به یک هدف یا فرآیند خاص (مثل فروش، بازاریابی، منابع انسانی یا تولید) را در یک نگاه فراهم میکند. در عمل، کلمه داشبورد به عنوان گزارش پیشرفت یا گزارش نیز استفاده میشود.ادامه مطلب